Ειδικότερα, η τροπολογία προβλέπει τα εξής:
Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.) αποτελεί την επιτομή της πολιτικής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., δημιούργημα – πολιτικό τέκνο της Δημοκρατικής Παράταξης. Άλλωστε και στη συνείδηση των πολιτών , η Κοινωνική Πολιτική, με πυρήνα το Ε.Σ.Υ. είναι ταυτισμένη με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Και στον ίδιο δρόμο συνεχίζουμε μέχρι σήμερα: σταθερά υπέρ ενός δημόσιου, καθολικού συστήματος υγείας που καλύπτει με επάρκεια και ποιότητα όλους τους πολίτες. Που τους αντιμετωπίζει με σεβασμό και αξιοπρέπεια.
Ραχοκοκαλιά του ΕΣΥ θεωρούμε ότι είναι η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, που διασφαλίζει την άμεση και ακώλυτη πρόσβαση των πολιτών στις ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση, και, επομένως, στην παροχή πιο ποιοτικών υπηρεσιών από τη Β’ θμια και Γ΄θμια Περίθαλψη.
Ωστόσο, η κατάσταση στη χώρα μας στο χώρο της Υγείας πάσχει σοβαρά. Είμαστε δεύτεροι σε ιδιωτικές δαπάνες υγείας , έχουμε από τις χαμηλότερες χρηματοδοτήσεις υγείας πανευρωπαϊκά (αφού υπολειπόμεθα κατά 2% από τον ευρωπαΪκό μέσο όρο)και ακόμη πιο χαμηλή χρηματοδότηση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και έχουμε την χειρότερη θέση σε ακάλυπτες ανάγκες υγείας μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.
Κι όλα αυτά, ενώ οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι καταβάλλουν υπέρογκες εισφορές για υγειονομική περίθαλψη. Ιδιαίτερα οι 2.500.000 συνταξιούχοι της χώρας μας , που είναι οι κύριοι καταναλωτές υπηρεσιών υγείας, επιβαρύνονται με εισφορές που ανέρχονται στο 6% επί του ακαθάριστου ποσού της κύριας σύνταξης + 6% επί της επικουρικής σύνταξης , που μάλιστα προσαυξάνονται περαιτέρω σε περίπτωση απασχόλησης του συνταξιούχου με τις εισφορές υγειονομικής περίθαλψης του άρθρου 41 του ν. 4387/2016.
Κι όλα αυτά, την ώρα που 6 στους 10 συνταξιούχους παίρνουν σύνταξη λιγότερη από 1.000 ευρώ .
Σε αυτή τη χώρα , λοιπόν, με αυτή την αγοραστική δύναμη που συνεχώς φθίνει από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό, είναι προφανές ότι απαιτείται η διάταξη της περ. ε της παρ. 1 του άρθρου 5 του νομοσχεδίου, δεν μπορεί να γίνει δεκτή, διότι μετακυλίει το κόστος της πρωτοβάθμιας φροντίδας στον πολίτη, τον εργαζόμενο και συνταξιούχο. Τον πολίτη που δεν εγγράφεται σε προσωπικό γιατρό, όχι γιατί δεν θέλει αλλά γιατί δεν βρίσκει προσωπικό γιατρό να εγγραφεί.
Για τη θεραπεία αυτής της στρέβλωσης, με την τροπολογία αυτή προτείνεται το εύλογο κόστος του ιδιώτη γιατρού να το επωμίζεται η Πολιτεία, εφόσον βέβαια η εγγραφή σε προσωπικό γιατρό στάθηκε αδύνατη λόγω μη επάρκειας των προσωπικών γιατρών και υπερκάλυψης από τον καθένα από αυτούς στους οποίους ο λήπτης είχε τη δυνατότητα εγγραφής (εγγεγραμμένοι στα όρια του Δήμου ή όμορου Δήμου ή Περιφερειακής Ενότητας) του ανώτατου εφικτού εγγεγραμμένου πληθυσμού.
Αθήνα, 11 Νοεμβρίου 2024
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ -ΠΡΟΣΘΗΚΗ
«Στο άρθρο 5 , παράγραφος 1, περίπτωση ε’ του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο: «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού - Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας», προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Στην περίπτωση αυτή και εφόσον δεν κατέστη εφικτή η εγγραφή του λήπτη υπηρεσιών υγείας σε προσωπικό γιατρό, λόγω κάλυψης του ανώτατου εγγεγραμμένου πληθυσμού του άρθρου 6 από τους προσωπικούς γιατρούς που είναι εγγεγραμμένοι στον κατάλογο που δημιουργείται στο Δήμο ή σε όμορο Δήμο ή στην Περιφερειακή ενότητα στην οποία ανήκει ο λήπτης, ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει τον λήπτη σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Υγείας που εκδίδεται με βάση το άρθρο 38 παρ. 1»
Οι προτείνοντες βουλευτές
Τσίμαρης Ιωάννης
Καζάνη Αικατερίνη
Λιακούλη Ευαγγελία
Μουλκιώτης Γεώργιος
Πουλάς Ανδρέας
Σταρακά Χριστίνα