Πολιτική

Αποκάλυψη Dnews για Τέμπη: «Επί δύο μέρες δεν μας αποκάλυπταν τον θάνατο της κόρης μας»

Αποκάλυψη Dnews για Τέμπη: «Επί δύο μέρες δεν μας αποκάλυπταν τον θάνατο της κόρης μας»
Όσα αναφέρει η νέα δικογραφία που διαβιβάστηκε στη Βουλή για τα Τέμπη.

Ακόμα μια δικογραφία για την τραγωδία των Τεμπών διαβιβάστηκε στη Βουλή από την Δικαιοσύνη. Πρόκειται για νέα μήνυση συγγενών θύματος που στρέφεται κατά πολιτικών προσώπων, η τρίτη που σχετίζεται με το δυστύχημα και διαβιβάζεται στο Κοινοβούλιο.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες η μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκε από τους γονείς και τον σύντροφο 23χρονης που έχασε τη ζωής της στο δυστύχημα και στρέφεται κατά των πρώην υπουργών Κώστα Καραμανλή και Μιχάλη Παπαδόπουλου και κατά του τότε σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά.

Η μηνυτήρια αναφορά των συγγενών του θύματος και ο σύντροφος που επέβαινε επίσης στην μοιραία αμαξοστοιχία και ο οποίος τραυματίστηκε στο δυστύχημα, στρέφεται επίσης κατά:

- «Παντός τρίτου αρμοδίου τυχόν υπευθύνου Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, προϊσταμένου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Διευθύνοντος Συμβούλου ο οποίος προκύπτει ότι όφειλε από τις περιστάσεις και το Νόμο να διασφαλίσει την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των σιδηροδρομικών συρμών και να μεριμνήσει για τον εξοπλισμό του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το σύστημα τηλεδιοίκησης, την ύπαρξη δεύτερου σταθμάρχη καθώς και κάθε άλλο πρόσφορο μέσο ή τρόπο το οποίο θα απέτρεπε το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023

- Παντός αρμοδίου για έκθεση σε κίνδυνο ζωής, την ελλιπή συντήρηση των συρμών και των καθισμάτων των συρμών και κάθε άλλη πράξη προκύψει από την Εισαγγελική έρευνα»

Τι δεν έκανε ο σταθμάρχης

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη μήνυση, «ο σταθμάρχης Σ.Σ. Λάρισας:

1. Δεν χρησιμοποίησε την λειτουργία «χάραξης» διαδρομής

2. Δεν έλεγξε την κατάσταση της θέσης των αλλαγών γραμμής (κλειδιών) επί της γραμμής

3. Μετά την διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας IC62 προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμών εντός του τμήματος της εμβέλειάς του»

Τι δεν έκανε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Παράλληλα σημειώνεται πως η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είχε προχωρήσει σε συντήρηση των συρμών της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC 62 και συγκεκριμένα των καθισμάτων Νο 65 και Νο 67 από τα οποία λείπανε οι βίδες στερέωσης επί του πατώματος εδάφους, με αποτέλεσμα να εκτιναχθεί η 23χρονη κόρη μας και να βρει τραγικό θάνατο ένεκα βαρύτατων κακώσεων κεφαλής και αυχένος».

Το «κατηγορώ» σε Καραμανλή - Παπαδόπουλο

Αναφορικά με τα όσα έκαναν ή δεν έκανε η τότε ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, οι μηνυτές υποστηρίζουν πως «ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών δεν μερίμνησαν ούτως ώστε να λειτουργεί το άκρως απαραίτητο για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων σύστημα τηλεδιοικήσεως το οποίο εάν λειτουργούσε θα αποτρέπονταν μετά απολύτου βεβαιότητος το θανατηφόρο πολύνεκρο δυστύχημα. Μάλιστα μία εβδομάδα πριν, ήτοι την 20.02-2023 ο Υπουργός Κ. Καραμανλής διεκήρυττε ψευδώς και εξαπατώντας τον Ελληνικό λαό από το βήμα της Ελληνικής Βουλής επί λεξεί: “Είναι ντροπή και ντρέπομαι που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως, είναι ντροπή».

Όπως ισχυρίζονται οι συγγενείς και ο σύντροφος του θύματος, «η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο αρμόδιος Υφυπουργός και κάθε τρίτος πολιτικός ή διοικητικός αρμόδιος δεν έλαβαν τα κατάλληλα μέτρα-δικλείδες ασφαλείας όπως η τοποθέτηση δεύτερου σταθμάρχη, ενεργοποίηση συστήματος τηλεδιοίκησης, τοποθέτηση συστήματος αυτόματης ειδοποίησης επικείμενης συγκρούσεως κ.α. ούτως ώστε να προβλεφθεί και να αποφευχθεί η πιθανότητα ενός ανθρώπινου λάθους το οποίο οδήγησε όπως εν προκειμένω στο πολύνεκρο θανατηφόρο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 τουναντίον ισχυρίζονταν ψευδώς ενώπιον των Μ.Μ.Ε. ότι δεν τίθεται θέμα ασφαλείας του επιβατικού κοινού».

Ταυτόχρονα στρέφονται και κατά των προϊσταμένων του σταθμάρχη, καταγγέλοντας τους πως «δεν μερίμνησαν να ελέγχουν τον πρώτο μηνυόμενο Σταθμάρχη Λαρίσης Βασίλειο Σαμαρά εάν εκτελεί τα καθήκοντα του προσηκόντως και εάν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις και την προαπαιτούμενη εμπειρία που έπρεπε να έχει ένας σταθμάρχης».

«Επί δύο μέρες δεν μας αποκάλυπταν τον θάνατο της κόρης μας»

Οι γονείς του θύματος καταγγέλλουν, πως η κόρη τους «από την πρώτη στιγμή του θανατηφόρου δυστυχήματος είχε χάσει τη ζωή της ένεκα των καταγμάτων του κρανίου και του αυχένους της χωρίς να παραμορφωθεί καθόλου το πρόσωπο και το σώμα της όπως σε άλλες περιπτώσεις συνεπιβατών και επί 2 ολόκληρες ημέρες δεν μας αποκάλυπταν το θάνατο της αλλά οι υπεύθυνοι του Γενικού Νοσοκομείου Λαρίσης σκοπίμως μας υπέβαλαν σε ένα απίστευτα ψυχοφθόρο θρίλερ να αγωνιούμε και να ψάχνουμε για την κόρη μας και μας αποκάλυψαν το θάνατο της αφού μας υπέβαλλαν σε μία εντελώς περιττή διαδικασία λήψεως και ταυτοποιήσεως DNA την Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023 το βράδυ».

Οι μηνυτές αναφέρουν πως έχουν δηλώσει «παράσταση προς υποστήριξη της κατηγορίας για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηροδρόμου) με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις ή όσων άλλων θέλουν προκύψουν κατά το στάδιο της ανάκρισης κατά παντός υπευθύνου, διότι στο αναφερόμενο δυστύχημα χάσαμε με βίαιο και μαρτυρικό θάνατο την κόρη μας».

Η μήνυση κατατέθηκε στις 22 Ιανουαρίου του 2024 και διαβιβάστηκε αυτές τις ημέρες στη Βουλή ενώ δεν έχει διαβιβαστεί ακόμη η βασική δικογραφία του εφέτη ανακριτή Λάρισας, καθώς η έρευνα παραμένει ανοιχτή.