Ανοίγει τα φτερά της η Apivita
Τον Δεκέμβριο του 2020 πέρασε στα χέρια του Ισπανικού ομίλου PUIG που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών, με διεθνή παρουσία σε 150 χώρες. Κοντά τέσσερα χρόνια μετά η APIVITA ανοίγει τα φτερά της προς Ασία και Λατινική Αμερική.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του λιανεμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), των ξενοδοχείων και των SPA.
Πέρυσι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 14% στα 57,88 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή ξεπέρασε τον αρχικό στόχο και προήλθε από την βελτιωμένη εγχώρια απόδοση καθώς και από ενίσχυση σε νέες αγορές. Τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν 11% και τα έξοδα διοίκησης 14%. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στην στρατηγική απόφαση της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της στο εσωτερικό της χώρας, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα μελλοντικά οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και την βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας των υπηρεσιών.
Η αλλαγή αυτή οδήγησε προσωρινά σε αυξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής για την χρήση αυτή. Φέτος η εταιρεία προσβλέπει με ένα βελτιωμένο πλάνο, στη συνέχιση της κερδοφορίας των προηγούμενων ετών, αντιμετωπίζοντας όποιες δύσκολες συνθήκες προκαλούνται από το μακροοικονομικό περιβάλλον. Βάσει του επιχειρηματικού της σχεδίου αναμένει να αυξήσει τα μερίδια της στην διεθνή αγορά και να δώσει ώθηση στην κερδοφορία της μέσω των εξαγωγών.
Πόσα ΙΚΕΑ θα φτιάξει ο Fourlis
Το άνοιγμα ακόμη 6 city IKEA σχεδιάζει όπως έμαθα ο Fourlis. Το υπάρχον δίκτυο στο α’ τρίμηνο αύξησε τις πωλήσεις κατά 5% και βελτίωσε το περιθώριο κέρδους, παρά το γεγονός ότι προχώρησε σε μείωση τιμών 8%-10% για το 25% των προϊόντων που διατίθενται στην Ελλάδα. Σχέδια όμως υπάρχουν και για το δίκτυο Holland&Barrett. Όπως μου λένε πηγές στον όμιλο η φίρμα πρόκειται να επεκταθεί σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Αλλά τα σχέδια δεν σταματούν εδώ. Μην εκπλαγείτε αν σε λίγο διάστημα δείτε κάποια νέα αλυσίδα στον χώρο των αθλητικών «μόδας» ή αλλιώς atheisure.
Τώρα για όσους ενδιαφέρονται για τα ακίνητα η Trade Logistics βλέπει προς το 2027. Ο στόχος είναι να ελέγχει χαρτοφυλάκιο ακινήτων μικτής αξίας 700 εκατ. ευρώ. Όσο για το ταμείο, η διοίκηση του ομίλου βλέπει τζίρο 750 εκατ. ευρώ και διπλασιασμό του περιθωρίου κέρδους προ φόρων στο 8% από 4% έως το 2027.
Μια γυναίκα στο τιμόνι της ΒΑΤ
Η Aigul Bissenova είναι η νέα CEO της BAT Hellas, που μέχρι πρόσφατα, κατείχε τη θέση της Διευθύντριας Μάρκετινγκ για τις αγορές της Ιβηρικής με έδρα την Ισπανία.
Ξεκίνησε την καριέρα της στην ΒΑΤ το 2006 και έκτοτε κατείχε σημαντικούς διευθυντικούς ρόλους. Το 2020 ανέλαβε χρέη Γενικής Διευθύντριας στο Καζακστάν, επιτυγχάνοντας υψηλής ποιότητας αποτελέσματα, ειδικά στις Νέες Κατηγορίες προϊόντων.
Η Bissenova διαδέχεται τον κο Vitalii Kochenko
Η ΒΑΤ Hellas ανακοίνωσε πρόσφατα σημαντική επέκταση ως αποτέλεσμα της εστίασης της εταιρείας στην καινοτομία και στην τεχνολογία μέσω των εναλλακτικών στο κάπνισμα προϊόντων για τους ενήλικες που επιλέγουν να συνεχίσουν να καταναλώνουν προϊόντα νικοτίνης, καθώς και την υποστήριξη της εταιρείας στο παραδοσιακό λιανεμπόριο. Είναι σήμερα μία από τις κορυφαίες στην Ελλάδα, με σημαντική συμβολή στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, υψηλές διακρίσεις και έμφαση σε καινοτόμες πρωτοβουλίες, ενώ χειρίζεται τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Μάλτας και του Ισραήλ. Η εταιρεία είναι μέλος της British American Tobacco plc, ενός παγκόσμιου ηγέτη στα καταναλωτικά αγαθά που ιδρύθηκε το 1902, απασχολεί πάνω από 50.000 εργαζομένους και δραστηριοποιείται περισσότερες από 175 αγορές παγκοσμίως.