Ένας στους δύο Έλληνες χρειάζεται περισσότερη οικονομική βοήθεια για να καλύψει τις απαραίτητες δαπάνες σε τρόφιμα και είδη παντοπωλείου, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ «ξεφεύγουν» και την ίδια ώρα το ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας διαμαρτύρεται για την μείωση των ποσοτήτων στις συσκευασίες προϊόντων.
Καταγγέλλοντας αυτό το νόμιμο μεν αλλά σε κάθε περίπτωση «τέχνασμα της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας» το ΙΝΚΑ σημειώνει ότι υπάρχει μείωση των ποσοτήτων, σχεδόν σε όλες τις συσκευασίες προϊόντων, όχι μόνο στα τρόφιμα, αλλά και στα είδη περιποίησης, στα χαρτικά, απορρυπαντικά, καλλυντικά, ζωοτροφές και γενικά όπου αυτό είναι εφικτό, ακόμα και στα αγροτικά προϊόντα του πρωτογενούς τομέα (τσουβάλια καλαμπόκι, σόγια, κριθάρι μπάλες τριφύλλι).
«Οι ενέργειες είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικές τώρα που πληθωρισμός, τρόφιμα και τιμές κρέατος είναι στα ύψη και πολλοί καταναλωτές, ιδιαίτερα εκείνοι με χαμηλότερο εισόδημα, δυσκολεύονται οικονομικά», αναφέρεται στην καταγγελία, ενώ όπως επισημαίνεται ήδη στο εξωτερικό οι ομαδικές αγωγές κατά εταιρειών που άλλα διαφημίζουν κι άλλα προσφέρουν είναι όλο και πιο συνηθισμένες.
Κόβονται και τα... «1+1»
Πέρα από την συστηματική μείωση του μεγέθους των συσκευασιών, όμως, οι εταιρείες «καταργούν» και τις προσφορές, αλλά και τα προϊόντα που πωλούνται «1+1».
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, 3 στις 5 εταιρείες εμπορίου σταματούν τις εν λόγω προσφορές, ενώ άλλες δεν παρέχουν πλέον την περισσότερη ποσότητα στο προϊόν (που δινόταν εώς πρότινος «δωρεάν» στην ίδια τιμή).
Ο λόγος που περιορίζονται - σε τόσο μεγάλο βαθμό - οι προσφορές είναι ότι οι αυξήσεις που έχουν ήδη γίνει εμφανείς στα ράφια, θα ήταν διαφορετικά ακόμη... μεγαλύτερες.
Με τον «κανόνα» πως το μεγαλύτερο κόστος μετακυλίεται «αναγκαστικά» στον καταναλωτή, οι εταιρείες - φοβούμενες πως οι υπέρογκες αυξήσεις θα αποθαρρύνουν ακόμη παραπάνω τους πελάτες τους - βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους να περιορίσουν τις δικές τους απώλειες.