Όπως επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, εξετάζεται η υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων «πάντοτε στο πλαίσιο μιας συνολικής εκτίμησης της βιωσιμότητάς τους και της αναπτυξιακής προοπτικής τους για την περιοχή». Διευκρίνισε μάλιστα ότι οι χρηματοδοτήσεις των έργων υπόκεινται στην έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προϋπόθεση της οποίας είναι οι μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.
Ο υπουργός Υποδομών δεσμεύτηκε να εξετάσει εξαντλητικά όλες τις εναλλακτικές προοπτικές για την ανάπτυξη του λιμένος Λαυρίου και της ευρύτερης περιοχής. Να σημειωθεί ότι το έργο της επέκτασης του Προαστιακού από το Κορωπί έως το λιμάνι του Λαυρίου ήδη μετράει δώδεκα χρόνια διαπραγματεύσεων καθώς συζητήθηκε για πρώτη φορά το μακρινό 2007. Περιλαμβάνεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αττική, ωστόσο ακόμα οι σχετικές μελέτες δε θεωρούνται ώριμες.
Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε συνδέσει την επέκταση του Προαστιακού με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Έως τώρα από τη νέα ηγεσία του υπουργείου δεν έχουν υπάρξει συγκεκριμένες εξαγγελίες για τον τρόπο, με τον οποίο θα μπορούσε να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου, το οποίο εκτιμάται ότι εκτός της εξυπηρέτησης των κατοίκων των περιοχών που θα διατρέχει, αποτελεί επί της ουσίας και τη βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του λιμανιού του Λαυρίου.
Υπενθυμίζεται ότι η έως σήμερα σχεδιαζόμενη επέκταση αφορά την κατασκευή γραμμής μήκους 31 χιλιομέτρων, η οποία θα ξεκινά από το Κορωπί και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου διασχίζοντας το Μαρκόπουλο και ακολουθώντας την ιστορική χάραξη του τρένου της Λαυρεωτικής παρακάμπτοντας τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού.
Προβλέπονταν δύο σταθμοί στο Μαρκόπουλο και το Λαύριο και επτά στάσεις στα Καλύβια, τον Κουβαρά, την Κερατέα, την Αμφιτρήτη, το Περιγυάλι, το Θορικό και το Λαυριο. Ο χρόνος, στον οποίο υπολογίζεται ότι θα καλύπτεται το τμήμα της επέκτασης είναι 28 λεπτά, ενώ συνολικά ο χρόνος διαδρομής Αθήνα-Λαύριο εκτιμάται σε 55 λεπτά.