Επιχειρήσεις

Φέρνοντας την επανάσταση στην εξυπηρέτηση πελατών: Η δύναμη των Chatbots

Limor Bailey Limor Bailey
Φέρνοντας την επανάσταση στην εξυπηρέτηση πελατών: Η δύναμη των Chatbots
Για φανταστείτε το εξής: μια απρόσκοπτη, εξατομικευμένη και ευχάριστη, αυτοματοποιημένη αλληλεπίδραση με μια εταιρεία που σας κάνει να νιώθετε ότι σας εκτιμά και σας κατανοεί.

Αυτό δεν είναι ουτοπία. Βρίσκεται πολύ πιο κοντά από όσο νομίζετε. Με τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, οι εικονικοί βοηθοί έχουν γίνει πιο προηγμένοι από ποτέ. Οι πελάτες αισθάνονται πλέον άνετα όταν αλληλεπιδρούν με chatbots και οι επιχειρήσεις είναι πιο πιθανό να τα ενσωματώσουν στην εξυπηρέτηση πελατών τους:

-          Οι εμπειρίες με chatbots οδηγούν σε 80% ποσοστό ικανοποίησης πελατών:
Ο κόσμος εκτιμά τις γρήγορες και ακριβείς απαντήσεις, κάτι που μπορούν να κάνουν τα chatbots, βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία των πελατών.

-          Η χρήση chatbots μπορεί να οδηγήσει σε μείωση 30% στις κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο και στα αιτήματα υποστήριξης μέσω email:
Τα chatbots μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον φόρτο στα τηλεφωνικά κέντρα και τις ομάδες υποστήριξης μέσω email, οδηγώντας σε εξοικονόμηση κόστους και αυξημένη απόδοση.

-          Τα chatbots μπορούν να βοηθήσουν στην αυτοματοποίηση έως και 90% των απαντήσεων υποστήριξης πελατών:
Ένα καλά σχεδιασμένο chatbot μπορεί να χειριστεί τα πιο συνηθισμένα προβλήματα, απελευθερώνοντας το προσωπικό ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει πιο περίπλοκες και εξειδικευμένες εργασίες.

Στο Viber, βλέπουμε μια αυξανόμενη τάση στις αλληλεπιδράσεις με chatbots: πέρυσι ανταλλάχθηκαν 12 δισεκατομμύρια μηνύματα μέσω των chatbots μας παγκοσμίως, αναδεικνύοντας τη δημοτικότητα αυτού του αυτοματοποιημένου εργαλείου. Πώς μπορούν λοιπόν οι εταιρείες να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους μέσω των chatbots; Ας εξερευνήσουμε τι θέλει το κοινό στις αλληλεπιδράσεις του με τις εταιρείες, ας συζητήσουμε την τέχνη της μετατροπής των παραπόνων σε επαίνους και ας εμβαθύνουμε στην επιστήμη της μετατροπής των συνομιλιών σε μετατροπές.

Creating positive experiences via chatbots courtesy of Viber

Τι θέλουν οι πελάτες

Οι πελάτες σήμερα περιμένουν κάτι περισσότερο από μια απλή λύση στα προβλήματά τους. Απαιτούν εξατομικευμένη και έγκαιρη επικοινωνία με τις επιχειρήσεις:

-          Ακριβή πληροφόρηση που να είναι αξιόπιστη και ενημερωμένη. Τα сhatbots μπορούν να απαντήσουν με ακρίβεια στις συνήθεις ερωτήσεις, διασφαλίζοντας την ικανοποίηση των πελατών.

-          Οι γρήγοροι χρόνοι απόκρισης είναι ζωτικής σημασίας για τους καταναλωτές. Τα chatbots μπορούν να προσφέρουν άμεση υποστήριξη, αντιμετωπίζοντας ανησυχίες χωρίς καθυστερήσεις.

-          Εύκολη, χωρίς προβλήματα υποστήριξη. Τα chatbots μπορούν να απλοποιήσουν τη διαδικασία καθοδηγώντας τους χρήστες μέσω των απαραίτητων βημάτων και παρέχοντας σχετικές πληροφορίες.-

-          Επιλογές αυτοεξυπηρέτησης που επιτρέπουν σε πολλούς καταναλωτές να επιλύουν προβλήματα από μόνοι τους. Μια συμβουλή από εταιρείες που χρησιμοποιούν το Viber: αναπτύσσουν εξατομικευμένα περιβάλλοντα για να δημιουργήσουν μια προσαρμοσμένη και φιλική προς τον χρήστη επαφή, διευκολύνοντας τους χρήστες τους να πλοηγούνται, να αλληλεπιδρούν με το chatbot και να βρίσκουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους.

Turning leads into customers courtesy of Viber

Η τέχνη του να μετατρέπεις τα παράπονα σε θετικές κριτικές

Με τον αποτελεσματικό χειρισμό των παραπόνων των καταναλωτών, μπορείτε να μετατρέψετε μια αρνητική εμπειρία σε θετική, να αυξήσετε την ικανοποίησή τους και να δημιουργήσετε αφοσίωση. Χρησιμοποιήστε αυτές τις τακτικές για να μετατρέψετε τα παράπονα σε κομπλιμέντα μέσω των chatbots:

-          Προσφέρετε γρήγορες και εύκολες λύσεις εγκαίρως, μετατρέποντας τις αρνητικές εμπειρίες σε θετικές.

-          Παρέχετε συγκεκριμένες λύσεις σε παράπονα, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή σας στην εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών.

-          Μοιραστείτε ένα δωρεάν δώρο, ένα μικρό δείγμα εκτίμησης, όπως μια έκπτωση ή κάποια δωρεάν υπηρεσία ή προϊόν, για να αντισταθμίσετε την όποια ταλαιπωρία έχει προκληθεί.

-          Δείξτε ενδιαφέρον — αναπτύξτε έναν φιλικό τόνο φωνής για το chatbot σας.

-          Ζητήστε ειλικρινή συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία προκλήθηκε, αποδεικνύοντας την υπευθυνότητα και τη δέσμευση της μάρκας σας στην ικανοποίηση των πελατών της.

Η τέχνη της μετατροπής συνομιλιών σε μετατροπές

Τα chatbots μπορούν να μετατρέψουν τις περιστασιακές συνομιλίες σε απτά επιχειρηματικά αποτελέσματα θέτοντας σε χρήση αυτές τις τακτικές συνομιλίας:

-          Οικοδόμηση εμπιστοσύνης: Παρέχοντας ακριβείς πληροφορίες, επιδεικνύοντας ενσυναίσθηση και προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις μέσω chatbots, μπορείτε να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη στην μάρκα σας και να οδηγήσετε σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.

-          Ενθαρρύνετε τη δράση: Δημιουργήστε αίσθηση επείγοντος, προσφέροντας προσφορές περιορισμένου χρόνου και παρακινώντας το κοινό σας να κάνουν μια αγορά ή κάποια επιθυμητή ενέργεια.

-          Απλοποίηση λήψης αποφάσεων: Τα chatbots μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές να πάρουν αποφάσεις αγοράς, παρέχοντας σαφείς, συνοπτικές πληροφορίες και προσφέροντας προσαρμοσμένες συστάσεις. Μόλις οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι με την επιλογή τους, μπορείτε να τους οδηγήσετε στο επόμενο βήμα. Για παράδειγμα, στο Viber, προσφέρουμε ασφαλείς επιλογές πληρωμής απευθείας στη συνομιλία, απλοποιώντας τη διαδικασία αγοράς και παρέχοντας στους καταναλωτές μια απρόσκοπτη και βολική εμπειρία αγορών.

Στον σημερινό κόσμο με τους γρήγορους ρυθμούς του, όπου όλα είναι κατ’ αρχάς ψηφιακά, η εξυπηρέτηση πελατών έχει γίνει κάτι περισσότερο από την απλή επίλυση προβλημάτων. Πρόκειται για τη δημιουργία αξέχαστων, ελκυστικών και εξατομικευμένων εμπειριών που έχουν απήχηση στους καταναλωτές. Κατανοώντας την ψυχολογία της επικοινωνίας και εφαρμόζοντας αυτές τις αρχές στις αλληλεπιδράσεις μέσω chatbot, μπορείτε πραγματικά να φέρετε επανάσταση στην εξυπηρέτηση των πελατών σας και να επιτύχετε ουσιαστικά επιχειρηματικά αποτελέσματα – με κάθε καινούργια, εξατομικευμένη αλληλεπίδραση που έχετε με πελάτη σας.

Άρθρο της Limor Bailey, Partnerships Account Director στη Rakuten Viber

# TAGS