Auto - Moto

Άνοδος στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Μάιο 2025 – Κυριαρχούν τα SUV και τα υβριδικά

Άνοδος στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Μάιο 2025 – Κυριαρχούν τα SUV και τα υβριδικά Φωτογραφία: Petra from Pixabay
Τον Μάιο, τα SUV κατέλαβαν το 59,3% της αγοράς, αυξημένα κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024.

Ανοδικά κινήθηκε η ελληνική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάιο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ. Οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών κατέγραψαν αύξηση 13,9% σε σχέση με τον περσινό Μάιο, φτάνοντας τις 15.673 μονάδες.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση στις ταξινομήσεις καινούργιων φορτηγών (ελαφρών και βαρέων), που ανήλθε στο 36,9%. Αντίθετα, η κατηγορία των λεωφορείων σημείωσε κατακόρυφη πτώση κατά 82,9%.

Σε επίπεδο πενταμήνου (Ιανουάριος – Μάιος 2025), οι συνολικές επιδόσεις διαμορφώνονται ως εξής:

Τα καινούργια επιβατικά διατηρήθηκαν σχεδόν σταθερά (-0,6%)

Τα φορτηγά υποχώρησαν οριακά κατά -2,4%

Τα λεωφορεία συνέχισαν πτωτικά (-13%)

SUV: Σταθερά στην κορυφή των προτιμήσεων

Η τάση υπέρ των SUV συνεχίζει ακάθεκτη. Τον Μάιο, τα SUV κατέλαβαν το 59,3% της αγοράς, αυξημένα κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024. Η υπεροχή αυτή διευρύνεται στο πεντάμηνο, φτάνοντας μερίδιο 61,3% (έναντι 57% πέρυσι). Οι μεγαλύτερες μεταβολές καταγράφηκαν στην κατηγορία B-SUV, που ενισχύθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, και στα C-SUV (+2 μονάδες). Την ίδια στιγμή, οι αντίστοιχες "συμβατικές" κατηγορίες B και C κατέγραψαν πτώση, δείχνοντας σαφή μετατόπιση των καταναλωτών προς τις SUV εκδοχές.

Καύσιμα: Η υβριδική τεχνολογία συνεχίζει να ανεβαίνει

Μεγάλη είναι η στροφή των αγοραστών σε εναλλακτικές μορφές κίνησης. Τα υβριδικά οχήματα (HEV) κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο, φτάνοντας στο 47,6% του μεριδίου για τον Μάιο (από 43,4% το 2024) και στο 48,3% για το πεντάμηνο (+10,4 μονάδες).

Αντίστοιχα, άνοδος παρατηρείται και στα plug-in υβριδικά (+2,1 μονάδες τον Μάιο) και στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), τα οποία άγγιξαν το 5,4% του συνόλου στο πεντάμηνο – όμως ακόμα υπολείπονται του ευρωπαϊκού μέσου όρου (15,3%).

Η βενζίνη εξακολουθεί να είναι το κύριο καύσιμο, αλλά το μερίδιό της μειώνεται σταθερά, πέφτοντας στο 34,6% για το πεντάμηνο (από 41,5% το 2024). Μεγάλη πτώση σημειώνει και το diesel, που περιορίστηκε στο 3,1%, χάνοντας 6,5 μονάδες.

Δείτε τα στατιστικά στοιχεία