Οικονομία

Σε κλοιό τρακτέρ η Agrotica στη Θεσσαλονίκη - Άρχισαν οι αποκλεισμοί σε εθνικές οδούς

Σε κλοιό τρακτέρ η Agrotica στη Θεσσαλονίκη - Άρχισαν οι αποκλεισμοί σε εθνικές οδούς
Παρά τις υποσχέσεις Μητσοτάκη από τη Βόνιτσα οι αγρότες κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους: Όλα τα βλέμματα στραμμένα πλέον στη Θεσσαλονίκη και την Agrotica

Πληθαίνουν την Τετάρτη τα μπλόκα σε όλη τη χώρα με τους αγρότες να επιμένουν πως θα παλέψουν σαν μια γροθιά προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Δυναμική είναι η παρουσία των αγροτών όχι μόνο στη Λάρισα αλλά και στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ το μεσημέρι της Τετάρτης έκλεισε η Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας και στα δύο ρεύματα - στο ύψος της Αταλάντης - από 50 τρακτέρ και 70 άτομα. Κλειστή είναι αυτή την ώρα και η εθνική οδός Πατρών - Αθήνας από περίπου 200 τρακτέρ και αγροτικά οχήματα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στην είσοδο προς Πάτρα.

Νωρίτερα, μάλιστα, αγρότες προχώρησαν σε ολιγόλεπτο αποκλεισμό της Εθνικής Οδού Λάρισας - Κοζάνης στο ύψος της διασταύρωσης με Δένδρα προχώρησαν, ενώ και άλλοι συμβολικοί αποκλεισμοί πραγματοποιήθηκαν σε Καρδίτσα, Πλατύκαμπο Λάρισας, Αλμυρό και Στεφανοβίκειο Μαγνησίας, Ζάρκο και Καλαμπάκα Τρικάλων, στη Φθιώτιδα, στην Καστοριά, την Εορδαία, τη Νάουσα και άλλες περιοχές.

Εκατοντάδες τρακτέρ στην Agrotica

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό οι αγρότες προγραμματίζουν πλέον την κάθοδό τους με τριακόσια τρακτέρ στα εγκαίνια της 30ης Agrotica.

Αγρότης από τον Λαγκαδά, μιλώντας στο ΑΠΕ διευκρίνισε πως μέχρι τις 10:30 της Πέμπτης τα 300 τρακτέρ που θα φτάσουν στην πόλη από τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις - από το λιμάνι, το Δερβένι και τα Μουδανιά - θα έχουν τοποθετηθεί και σταθμεύσει επάνω στο πεζοδρόμιο, στο Νότιο Τόξο της ΔΕΘ, όπου και θα παραμείνουν καθόλη τη διάρκεια της Agrotica - ήτοι μέχρι και τις 4 Φεβρουαρίου.

Πιο αναλυτικά, οι αγρότες από το νομό Σερρών θα ξεκινήσουν στις 6 το πρωί με μια δύναμη τουλάχιστον 100 τρακτέρ και σε κονβόι υπολογίζουν ότι θα φτάσουν στο Δερβένι περίπου στις 10 το πρωί. Εκεί, αναμένεται να ενωθούν με αγρότες από τη Λητή, το Δρυμό και άλλα χωριά της επαρχίας Λαγκαδά. 

Νωρίς το πρωί προγραμματίζουν να ξεκινήσουν και οι αγρότες από την Πέλλα. Το πλάνο είναι να έχουν τουλάχιστον 70 τρακτέρ, με αφετηρία τα Γιαννιτσά και να συναντηθούν στη Χαλκηδόνα με αγρότες από τα Κουφάλια και την επαρχία Παιονίας του Κιλκίς.

Ανάλογο σχεδιασμό έχουν εκπονήσει και οι αγρότες της Χαλκιδικής, οι οποίοι αναμένεται να ξεκινήσουν στις 8 το πρωί με περίπου 25 τρακτέρ από τον Κόμβο Μουδανιών, όπου διατηρούν εδώ και μέρες ένα ισχυρό μπλόκο και ήδη κλείνουν συμβολικά την εθνική οδό για 2-4 ώρες κάθε μέρα.

Αγρότες από την Ημαθία, περίπου την ίδια ώρα, αποφάσισαν να βγάλουν τα τρακτέρ τους πάνω στην Εγνατία, στον κόμβο Κουλούρας και να αποκλείσουν την κίνηση των οχημάτων για περίπου ένα τέταρτο.

«Παράθυρο» Μητσοτάκη για αγροτικό πετρέλαιο

Υπενθυμίζεται πως την Τετάρτη, ο Κυριακός Μητσοτάκης επιχείρησε από την Βόνιτσα να κατευνάσει τα πνεύματα.

Με αφορμή την επίσκεψή του στην περιοχή για τα εγκαίνια του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, ο πρωθυπουργός άκουσε τα αιτήματα των αγροτών και τους διαβεβαίωσε πως η στήριξη του πρωτογενούς τομέα είναι απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση.

«Ούτε γκαρσόνια θα γίνετε ούτε θα φύγετε στη Γερμανία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης - σχολιάζοντας τους προβληματισμούς που είχε εκφράσει λίγο νωρίτερα αγρότης, ο οποίος τόνισε στον πρωθυπουργό ότι οι αγρότες πρέπει να ξέρουν αν υπάρχει σχέδιο για τον πρωτογενή τομέα ή αν πρέπει να γίνουν γκαρσόνια ή να φύγουν στην Γερμανία.

Η στήριξη του πρωτογενούς τομέα είναι για μένα πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Γνωρίζω τα προβλήματα από πρώτο χέρι, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε:

Αυτά τα 4 χρόνια η κυβέρνηση στάθηκε, στο μέτρο του εφικτού, κοντά στους αγρότες και με μείωση της φορολόγησης και με αύξηση της οικονομικής στήριξης στον ΕΛΓΑ. Δόθηκαν πάνω από ένα δις σε αποζημιώσεις αυτά τα 4 χρόνια, εκ των οποίων μόνο τα 500 εκατομμύρια προέρχονταν από εισφορές.

Αφού τόνισε ότι υπήρξε και μείωση ΦΠΑ σε ζωοτροφές και λιπάσματα, ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι «είμαστε πάντα ανοιχτοί να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να μειώσουμε το κόστος παραγωγής, να μειώσουμε το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας».

«Ξέρουμε τις εκκρεμότητες και με τα ζητήματα του κόστους της κίνησης, του ντίζελ. Εδώ είμαστε για να τα συζητήσουμε και στο μέτρο του εφικτού - γιατί οι δημοσιονομικές δυνατότητες δεν είναι ατελείωτες- να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για τον πρωτογενή τομέα», πρόσθεσε.