Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας 2017: Ποια είναι τα πρόστιμα - οδηγίες εκτύπωσης

Τέλη κυκλοφορίας 2017: Ποια είναι τα πρόστιμα - οδηγίες εκτύπωσης
Τέλη κυκλοφορίας 2017: Ποια είναι τα πρόστιμα - οδηγίες - Προθεσμία λίγων ημερών ημερών έχουν όλοι ιδιοκτήτες οχημάτων να εκτυπώσουν από το gsis.gr τα τέλη κυκλοφορίας 2017 - Όσοι δεν πληρώσουν εως το τέλος ττης προθεσμίας, τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα αλλά και με την απαγόρευση της μεταβίβασης του οχήματός τους. Παράλληλα σχεδόν δεδομένη πρέπει να θεωρείται η «παραδοσιακή» παράταση λόγω των καθυστερήσεων

Το πρόστιμο για όσους δεν πληρώσουν έως και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς τα τέλη κυκλοφορίας 2017, είναι ίσο με το ύψος των τελών που θα έπρεπε να είχε εξοφληθεί. Για παράδειγμα, αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ θα έπρεπε να είχε πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 2017 ύψους 85,50 ευρώ, τώρα θα πρέπει να πληρώσει 171 ευρώ.

Επίσης για να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το 2017, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας -στις κατά τόπους εφορίες- μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2016 και να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά: Άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, πινακίδες κυκλοφορίας, αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του Ι.Χ., αντίγραφο του εντύπου Ε9 ώστε να αποδεικνύεται πως υπάρχει θέση στάθμευσης (ή βεβαίωση ότι υπάρχει διαθέσιμος χώρος), αποδεικτικό καταβολής των τελών κυκλοφορίας του 2016.

Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτηση στην οποία θα αναγράφουν επώνυμο ή επωνυμία, όνομα, όνομα πατρός, επάγγελμα, ΑΦΜ, διεύθυνση κατοικίας, αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου, είδος και χρήση (Ι.Χ., επαγγελματικό κ.λπ., τόπος ακινησίας, περιφέρεια αστυνομικού τμήματος, ημερομηνία έναρξης ακινησίας και λόγοι που προκάλεσαν την ακινησία.

Βέβαια πολύ πιθανό είναι να βγει αληθινό το «παραδοσιακό» σενάριο της παράτασης λίγων ημερών αφού φέτος υπήρξε καθυστέρηση στην ανάρτηση τους. Έτσι χωρίς βέβαια να πρέπει οι υπόχρεοι να καθησυχαστούν - γιατί ποτέ δεν πρέπει να είσαι σίγουρος - θεωρείται σίγουρη ολιγοήμερη παράταση για την πληρωμή κάτι που θα εξαρτηθεί από την πορεία των πληρωμών.

Ποιοι είδαν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2017

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας του 2017 για 31.854 αυτοκίνητα και μειώσεις για 41.978 προέκυψαν φέτος μετά την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 46 του ν. 4410/2016 που προβλέπει ότι η παλαιότητα του κάθε οχήματος πρέπει να υπολογίζεται όχι με βάση το έτος πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα αλλά με βάση το έτος πρώτης κυκλοφορίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτό προκύπτει από ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών με σκοπό να διευκρινίσει για ποιο λόγο ορισμένοι κάτοχοι οχημάτων είδαν τα τέλη που αναγράφονται στα ειδοποιητήριά τους μειωμένα ή αυξημένα σε σχέση με πέρυσι.

Όπως διευκρινίζει το υπουργείο, «τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 έμειναν αμετάβλητα σε σχέση με το 2016 ανά κατηγορία οχήματος. Ωστόσο για ένα σχετικά μικρό αριθμό οχημάτων υπήρξε κατάταξη σε άλλη κατηγορία τελών λόγω της υποχρέωσης της χώρας για συμμόρφωση με συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (άρθρο 46 ν. 4410/2016). Πρόκειται για οχήματα που εισήχθησαν στη χώρα ως μεταχειρισμένα και πλέον τα τέλη κυκλοφορίας, το τεκμήριο διαβίωσης καθώς και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζονται με βάση το έτος πρώτης κυκλοφορίας σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Η ανακατάταξη αφορά περίπου 133.000 οχήματα από σύνολο άνω των 5.500.000. Από αυτά για τα 41.978 υπήρξε μείωση των τελών κυκλοφορίας, για τα 60.234 δεν υπήρξε μεταβολή και για τα 31.854 υπήρξε αύξηση».

Τα στοιχεία του υπουργείου είναι αποκαλυπτικά για την διαχρονικότητα του φαινομένου: το 2010 παραδόθηκαν 170.000 πινακίδες, το 2011 ο αριθμός εκτοξεύθηκε στις 204.000 και το 2012 στις 365.000, το 2013 στις 135.000, το 2014  ξεπέρασαν τις 100.000 ενώ το 2015 περιορίστηκαν στις 70.000.

Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Τα τέλη κυκλοφορίας 2017 όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με την ηλικία του αυτοκινήτου για όσα έχουν ταξινομηθεί μέχρι τις 31/10/2010, ενώ για εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από τις 1/11/2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται και πάλι με τις εκπομπές CO2. Ετσι απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 0-90 γρ./χλμ. CO2, ενώ για τα υβριδικά αυτοκίνητα η απαλλαγή ισχύει για μοντέλα με κινητήρες έως 1.549 κ.εκ. ανεξάρτητα από την πρώτη ημερομηνία ταξινόμησής τους.

Αναλυτικές οδηγίες για την εκτύπωση στο gsis.gr