Το κοινοπρακτικό σχήμα θα αποτελείται από μεγάλες ισραηλινές, αμερικανικές και κινεζικές εταιρείες και η ΣΤΑΣΥ θα αναλάβει το δικαίωμα εκμετάλλευσης και συντήρησης της νέας γραμμής - εαν η κοινοπραξία αναλάβει το έργο - για 15 με 20 έτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα οφέλη για την ελληνική κρατική εταιρεία αναμένεται να ανέλθουν σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση προεπιλογής των σχημάτων που θα συμμετάσχουν στην τελική διαδικασία, με την καταληκτική ημερομηνία να έχει οριστεί για τις 9 Νοεμβρίου 2017.
Το εκτιμώμενο κόστος της κατασκευής του έργου ανέρχεται σε περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Η ΣΤΑΣΥ συμμετέχει στο σχήμα ως «πάροχος εμπειρίας» (experience prοvider), δίχως να κατέχει ποσοστό στην κοινοπραξία.
Για σημαντική ημέρα έκανε λόγο ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Μαυραγάνης, υποστηρίζοντας πως η συνεργασία της ΣΤΑΣΥ με μεγάλες εταιρείες για τη διεκδίκηση έργου στο εξωτερικό, συμβολίζει την Ελλάδα του αύριο.
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ, Σταύρος Στεφόπουλος, τόνισε πως με τη συνεργασία αυτή ανοίγει ο δρόμος για τις δημόσιες επιχειρήσεις σε έργα του εξωτερικού.
Συντονιστής του κοινοπρακτικού σχήματος αναλαμβάνει η ισραηλινή εταιρεία Pangea Israel Projects, θυγατρική του επιχειρηματικού κολοσσού Pangea Group Limited, που ειδικεύεται σε μεγάλα έργα μεταφορών, κατασκευών και ενέργειας, σε διεθνές επίπεδο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pangea Israel Projects, Ράφι Κάμινερ, τόνισε πως είναι πεπεισμένος πως η ΣΤΑΣΥ θα αποτελέσει αξιόπιστο εταίρο, προσθέτοντας πως πληροφορήθηκε για την τεχνογνωσία της ΣΤΑΣΥ από άλλες ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ.